02
مرداد

کسب بالاترین شاخص OEE دربین شرکت‌های قطعه ساز گروه، توسط سایپاپرس

شرکت سایپاپرس با کسب نمره ۸۰ درصد در شاخص OEE عنوان برترین شرکت قطعه ساز گروه در سال ۱۴۰۱ را به دست آورد.
به گزارش هفته نامه سایپاپرس، مهندس اشکان مومنی، عضو هیئت مدیره و معاون تولید شرکت ضمن اعلام این خبر گفت: شرکت سایپاپرس در ادامه و تداوم روند موفقیت های خود در حوزه های مختلف تولیدی و فنی، با تلاش کارکنان خود در سطوح مختلف سازمانی موفق به کسب بالاترین نمره شاخص OEE در بین شرکت های قطعه ساز گروه خودروسازی سایپا شده است.
وی افزود: این شاخص با بهره گیری از سه شاخص میزان استفاده از ظرفیت، نرخ برنامه تحقق تولید و نرخ کیفیت محصولات تولیدی، اتلاف های مربوط به ماشین آلات را شناسایی کرده و با تحت کنترل قرار دادن آنها موجب افزایش بهره وری تجهیزات و ماشین آلات می شود.
عضو هیئت مدیره و معاون تولید شرکت ادامه داد: با توجه به عملکرد خوب شرکت در شاخص های زمان اشغال، زمان تولید (بهره برداری)، زمان خالص تولید، زمان مفید تولید، سرعت اسمی و زمان اسمی تجهیزات موفق شدیم شاخص OEE را در سال ۱۴۰۱ ارتقا دهیم.
مهندس مومنی تصریح کرد: کاهش قابل توجه اتلاف ها، افزایش کارایی و راندمان خطوط و تجهیزات تولیدی، سرعت مناسب خطوط تولیدی، کاهش توقفات و استفاده مناسب از شاخص ها و فرایندهای کاربردی از جمله مهمترین دلایل موفقیت سایپاپرس در کسب نمره بالای شاخص OEE بوده است.
وی در پایان از حمایت های مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و نیز تلاش همه همکاران سطوح مختلف سازمانی در راستای کسب این موفقیت تشکر و قدردانی کرد.